torsdag 2 augusti 2012

Runn Runt på MTB

Inkörning av nya MTB'n och träning inför Cykel Vasan fortsätter med en skogstur och en skön tur runt sjön Runn.

Som Peter sa, att sätta sig på en MTB är som att sätta sig i en gamal Amazon... det känns ovant att cykla MTB, svampigt och upprätt... men men, man skall väl vänja sig vad det lider...

Skogstur

Cykeln i sin rätta miljö, skogen!
För att prova på teknisk cykling gav jag mig ut på en rätt planlös tur, jag sökte skog och mark och hittade små grusvägar, skogsvägar och stigar, tillräckligt för att jag skulle få upp pulsen och cykeln skulle bli skitig...

Under min första skogstur fick jag en déjà vu från min Enduro-tid (länge sedan)... skog, avancerad terräng, hög puls och fart! Långt i från finliret på racern...


Lite teknisk data om skogsturen


Runn Runt

Mellan Torsång och Ornäs på solo runda runt Runn i bästa sommarvädret
För att testa lite fart och distans gav jag mig ut på en solotur runt sjön Runn. 80% asfalt och 20% grusväg skulle jag uppskatta, jag lyckades hålla ett snitt närmare 29 km/h vilket lovat gott.

Gång på gång under denna vända önskade jag att jag haft min racer i stället...men denna tur visade att det går att cykla "fort" på en MTB också :)


Teknisk info om rundan;






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar