tisdag 16 oktober 2012

Simskola, fortsättning!

Erikdalsbadet, 25 metersbassängen
Igår var det dags för fortsättningskursen i crawsimning för vuxna i Erikdalsbadet.

Läraren Mikael gav ett bra första intryck och meddelade att vi kan förvänta oss att kunna simma 1000 meter efter avslutad kurs!

Idag klarar jag några hundra meter i skapligt tempo. Jag hoppas denna kurs skall få mig att kunna simma med en lägre frekvens och därmed lägre puls... då tror jag att jag kan simma längre distanser... årets mål är att kunna simma Vansbrosimningen och ta nytt pers (3000 meter på 59 minuter).

Vansbrosimningen
Första lektionen av totalt åtta var relativt enkel, först frisim några 25 meterslängder, sedan 25 meter stålmannen höger och sedan 25 meter vänter och sedan 25 meter rygg och slutligen 25 meter mage med sträckta armar i alla övningar. Phu, detta är bland de svåraste övningarna för mig, jag kan helt enkelt inte slappna av tillräckligt tror jag...

Därefter var det frisim som gällde, jag stannade kvar efter avslutad lektion och körde 25 meterslängder i ytterligare 30 minuter.

Tyvärr var inte min GPS med mig, den rapporterade inte mer än så här;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar