onsdag 13 juni 2012

Sista rundan inför Vättern

Jag känner mig stark!

Sista träningsrundan avklarad, det blev en spontan snabbrunda runt Nackareservatet i bra tempo, snittpuls på 152 vilket skvallar om högt belastning genom hela passet. Känns mycket bra!

Klossarnas position

Testade att flytta klossarna bakåt, så långt det gick. Detta efter att ha lunchat med Martin Söderlund (Bra Cykling) och pratat bikefit mm. Vilken skillnad, det kändes helt klart annorlunda, ingen känning i knäna... kan det vara så bra? Jag måste testa vidare...

Nya bromsklossar

SwissStop Yellow King
Denna runda var även premiär med nya bromsklossarna, SwissStop Yellow King. Vilken grepp, wow, bromsade man lite lagomt så blev effekten dito, bromsade man kraftigt så var det väldigt effektiva. Gillade dem skarpt på direkten! Tack Martin för lånet, du får en ny uppsättning så snart jag för leverans.

Training Effect

För ovanlighetens skull fick jag ett "bra" värde på Training Effect (TE), nämligen 4,3... brukar sällan få mycket högre än 3 i TE när jag cyklar... knepigt. Med löpning är det annat, 4-5 är normalt... jag kan bara konstatera att TE inte fungerar för cykling... en 150 km cykelvända med ett snitt om 34 km/h gav inte mer än 3,2 i TE... en löprunda i skogen på 45 min (5 min/km tempo) ger 4,8-5,0 TE.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar