torsdag 24 maj 2012

Stålmannen börjar fungera!

Crawl
Stålmannen börjar så smått fungera, jippie! Efter en massa vatten i näsan och många vändor i bassängen så börjar den fungera.

Övningen "Stålmannen" är den svåraste övningen tycker jag, jag har så svårt att få fart med enbart benen. Dagens simtränare körde hårt med oss, hon gav mig flera bra tips på bensparkning och jag fick dessutom testa med fenor, wow! vilken fart man fick i vattnet.

Fakta om kvällens träning:
http://connect.garmin.com/activity/181629558

Tyvärr blev det ingen extra träning efter lektionen, Eriksdalsbadet har börjar med sommartiden, hallen är stängd för allmänheter på kvällarna... nu skall jag försöka få till någon form av regelbunden träning i deras 50 meters utomhusbassäng med Henrik.

Nästa gång är det sista träningen (8 av 8)... :( Anmäler mig högst troligen till en fortsättningskurs i höst, det här med crawl var/är riktigt skoj!

PS
"Stålmannen" är en träning som går ut på att man skall ta sig fram helt med hjälp av benen och samtidigt få ett bra vattenläge, supersvårt för vissa inkluderat mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar