onsdag 26 september 2012

Inför Lidingöloppet 2012

Snart, snart är det dags för årets stora kraftprov Lidingöloppet!

Årets mål är att i första hand ta mig i mål utan större smärtor, sedan är målet att klara sub 2:45, vilket jag aldrig tidigare har lyckats med. Klarar jag årets målsättning så har jag sänkt mitt pers med mer än 15 min... på lördag em har vi svaret!

Träningen

Träningen har varit si-sådär måste jag erkänna, men jag tycker ändå kroppen känns starkare än vad jag förtjänar med tanke på träningsmängden.

Lite tränings fakta inför årets LL jämförs med förra året;

20122011
Antal löpträningar
Total distans
Snitt distans
Snitt tempo
Snitt puls
Förbrukad energi
45
405 km
9 km
5 min 18 sek
156 slag/min
34 246 kalorier
28
254 km
9 km
5 min 24 sek
155 slag/min
21 383 kalorier

Ser man på denna jämförelse så har jag tränat mer i år, vilket förvånar mig. :)

Sista intervallträningspasset såg ut så här:



Nu återstår bara ett lugnt pass på fredag, sedan är det dags att visa vad man går för, jag hoppas innerligt att knäna inte bråkar med mig i år!

Kvällens pass avslutades med en super god Gainomax Long Distans Recovery, vanilj!






Sista minuten övningar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar