måndag 5 augusti 2013

Ride of Hope, dag 3, Göteborg - Skövde


Etapp 3
Dagen började med poliseskort från hotellet till Östra Sjukhuset i Göteborg, mäktigt!

Vilken service Göteborg bjöd på! 

Alex på single-speed-cykel
Dagen till ära skulle vår projektledare Alexander 'Alex' Amprazis cykla dagens etapp tillsammans med representanter från vår huvudsponsor Lidl på en RoH-designad single-speed-hoj... stark kille det där! 

Jag valde att starta i snabbgruppen även i dag (tredje dagen i rad) för att ganska snabbt börja tvivla på att jag kunde hänga med gänget... gårdagens löptur kanske var anledningen, eller något annat... jag hängde knappt med i backarna, när vi sedan kom till "backen" i Tollered fick jag smaka på mjölksyra big time...phu, nästan sist uppför backen... jag tänkte - nu blir det till att släppa och hänga med en något långsammare grupp... 

Vår ledare, Joachim 'Jocke' Englesson, gav mig en knuff i ryggen och den boostade mitt självförtroende så jag valde att fortsätta, åtminstone till nästa depå, efter ca fem mil.  

Väl där hade alla planer på att byta grupp försvunnit :) Jag hade fortfarande problem att hålla tempot i backarna men på slätten gick det desto bättre så på det hela taget var jag i nivå med övriga deltagare. 

Många stunde hade vi superfin cykling, lätt medvind och sol... långa sträckor snittade vi närmare 40 km/h - härligt! Vi drappades av ett ytterliggare hjulhaveri, en kille körde ner i en grop och en eker gav sig och hjulet blev obrukbart. 

Dagen till ära hade vi två ledare, Joachim Englesson och Dan Sandmark, båda mycket starka cyklister, ödmjuka och trevliga på alla sätt och vis! 

Gps'en meddelade att vi cyklat med 33,0 km/h i snittfart, bästa hittills!

Skövde tidning uppmärksammade oss och plåtade en av våra grupper;

http://www.skovdenyheter.se/nyhet/71513/cyklar-kampen-mot-cancer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar