söndag 11 augusti 2013

Ride of Hope, dag 9, Uppsala - Stockholm

Etapp 9

Sista och kortaste etappen i Ride of Hope!


Väl på plats vid starten vid Lidl i Uppsala så var humöret på topp hos alla! Vi pratade mycket om vad händer när Ride of Hope är avklarat, lite nostalgi innan det är klart helt enkelt... mitt i allt hörde jag mitt namn, det var Ken Hultberg som tagit sig till Uppsala för att cykla med oss till Stockholm, skoj! Strax därpå hörde jag mitt namn igen, då var det Klas Wiberg som precis cyklat från Lidingö för att cykla med oss till Stockholm, verkligen skoj att ni kom!

Det var f.ö. många klubbkamrater, bl.a. David Schwieler, på plats, Hofvet hade säkerligen över 30 cyklister på plats, nästan alla ville cykla i snabbgruppen... när vi väl samlat den snabbaste snabbgruppen (32+), var det på tok för många i gruppen. Ledarna valde att skapa en egen grupp av Hofvet's cyklister.

Ken Hultberg, jag och Klas Wiberg

När väl starten gått så kom vi iväg efter Hofvet-gänget. De första milen blev ryckiga, flera, däribland jag själv ville höja tempot medans andra sänkte tempot. Det hela slutade i att vi sänkte tempot för resterande del av etappen. Tyvärr råkade vi ut för en mindre olycka, en av våra cyklister körde ihop med framförvarande cyklist och körde i backen... några mindre skrubbsår och lite skavanker på cykeln var allt vad kunde se när jag stannat hos honom. Han valde direkt att köra vidare.


Dagens grupp leddes av ledare som kommit norr ifrån vilka var mycket trevliga! Vi passade på att prata om deras etapp (Umeå-Stockholm) och jag berättade lite om vår etapp (Lund-Stockholm). Till saken hör att jag är lite intresserad av att köra Umeå-Stockholm nästa år, då cyklar man bl.a. genom Dalarna, min hembygd. Återstår att se om det blir verklighet.


Direkt efter målgång
Vi såg ut att klara oss från regn, SMHI hade tidigare hotat med regn från kl 11 och framåt... när vi närmade oss Stockholm så kom regnet, på med västar/jackor! Regnet slutade dock när vi var i höjd med Universitet så det blev genast glada miner, av med västar/jackor igen... vi kommer att gå i mål i solsken!

Och vips så var vi i mål och där mötte min Anna och våra barn mig! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar